Open publication - Free publishing - More gasteiz
MINIMOAK
KALERA! M23 IKASLEOK IRAULTZARA!!!
Kaixo!
Arratsaldeon guztioi, gaur hemen elkartu gara Gasteizko ikastetxeetako
ikasleak, bizi dugun egoera azaltzeko eta gure aldarrikapenak plazaratzeko:
Hezkuntza
honek balio ez digula argi erakutsi digu azken urteotako esperientziak, baina
bereziki horren adierazle izan dira azken asteotan hezkuntza sistemaren
eraldaketaren alde egindako ekimen ezberdin eta jendetsuak.
Hezkuntza eredu honek, praktika kontziente zein
bereziki inkontzienteen bidez egungo gizartea erreproduzitzen du, eta gure
ustez gizarte hau ekonomikoki, sozialki eta kulturalki injustua izanik, hori
eraldatzeko beharra dago. Hortarako, hezkuntzak edukien, irakasteko moduaren,
autoritateen, zigorren eta abarren bidez egiten duen gizarte honen erreprodukzioa
eteteko beharra dugu.
Etete horren beharra aspalditik dator,
hezkuntza honek gure interesak oso gutxi hartzen dituelako kontuan, baina
eraldaketaren beharra gero eta argiagoa egiten ari da, hezkuntzak
pribatizaziorako eta herritarron interesen gainetik merkatuaren beharretara
moldatzeko norabidea hartzen ari den honetan.
Baina gure jendartea eraldatzeko konpromesua ez
da etete hutsera mugatzen. Hortatik haratago alternatiba bat eraikitzeko lanean
aritzeko erabakia hartu dugu Gasteizko ikastetxe ezberdinetako ikasleok. Horren
lehen pausu bezala, hezkuntza alternatibo hori aurrera eraman ahal izateko
Gasteizko ikastetxe guztietan hainbat baldintza minimo behar ditugu:
1.
Ikasleon
grebarako eskubidea errespeta dadin, ikasleok ere momentuko egoera sozial-ekonomiko
eta politikoaren arabera gure aldarrikapenak kalera ateratzeko, gizarteko beste
sektoreei babesa emateko eta gure geroaren alde egiteko eskubidea errespetatua
izan behar dugulako
-
batxilergo eta DBHko 3. eta 4. mailetan grebak jarraitu ala ez
gure erabakia izatea, eta ez gurasoena eskatzen dugu,
-
Greba aurrera ateratzeko bozkaketa klase orduetan egitea eta
-
Greba egunetan azterketarik ez egotea eskatzen dugu.
2.
Eskola orduen
barruan gure hezkuntza eredu propioa garatu, eta gure ikasketa denboraren
baitan ikasleon interesekoak diren gaiak ezagutu, eztabaidatu eta orokorrean
lantzeko, antolatu eta horiek aurrera eramateko aukera izatea. Hortarako:
-
Behar izanez gero asanbladak luzatu ahal izatea,
-
Helburu hezitzaileak dituzten eztabaidak, hitzaldiak,
tailerrak eta abar klase orduetan burutu ahal izatea eta
-
Irakasleek egiten duten moduan guk ere hizlariak eta
dinamizatzaileak ikastetxe barrura ekartzeko aukera izatea eskatzen dugu.
3.
Ikastetxea, zein
orokorrean gure heziketara bideratuta dagoen espazio fisikoa, publikoa dena,
gure kabuz helburu hezitzaileak dituzten ekintzak gauzatzeko erabili ahal
izatea.
-
Antolatutako hitzaldiak, eztabaidak eta abar burutzeko
espazio bat izatea eta guk kudeatutako ikasleon gela bat izan ahal izatea
eskatzen dugu.
4.
Gelako giroa
hobetzeko, ikasleen edota ikasle eta irakasleen arteko harreman txarrak
konpontzeko, eta bereziki hezkuntza prozesuarekiko ikasleon konpromesua
sustatzeko gaur egun indarrean dagoen zigor sistema aldatu behar da.
-
Zigorren ordez ondorioak erabiltzea, hau da, egindakoarekin zerikusirik ez duten eta haserrea erakusten
duten neurriak hartu beharrean, egindakoaren ondorioak biziaraziz eta arazoa
konponduz hezteko balio duten neurriak hartzea.
-
Ondorio horiek ikasle eta irakasleen artean, elkarrekin, erabakitzea. Horrela ikasleok klase osoaren ikasketarekin konpromesu
handiagoa izatea bultzatuz.
5.
Informatuak
egoteko, eta guk besteak informatzeko eskubidea, eta adierazpen askatasuna
errespetatu behar zaizkigu: horregatik gizarte
eta ikasle mailan gertatzen denaz informatzeko eta guk antolatutako ekintzen
berri eman ahal izateko gureak diren espazio ugari izatea exijitzen dugu.
6.
Ikasleok
lehiakortasuna eta indibidualismoa sustatzen EZ duen ebaluazioa behar dugu,
Horregatik eskatzen dugu: Azterketak
anonimoki zuzentzea, eta ondoren behin nota jarrita, hobetu beharra duten
ikasleekin batera arazoaz eztabaidatu eta bien partetik beharrezko aldaketak
egitea. Adibidez klaseak dinamikoagoak egitea, ikasleak adiago egoteko.
7.
IKASLEON HITZA KONTUAN HARTZEA. Gaur egun Gasteizko ikasleok ditugun ordezkaritza maila eta bere
hezkuntzan eragiteko ahalmena hutsaren hurrengoak dira. Gure hitza ez da inolaz
ere kontuan hartzen, eta ikasleok ez dugu inolako aukerarik garen KOLEKTIBO
gisan jarduteko. Botere harreman oso asimetriko batean gaude bai zuzendaritza,
eskola kontseilu zein hezkuntzari buruzko erabakiguneekiko. Hori dela eta, gune
horiek gure legitimitate osoa galdu dute. Alternatiba gisan oinarrizko minimo
bezala eskatzen dugu: pisuzko gaiak,
maila altuko arazoak, hezkuntza ereduarekin lotutakoak zein momentu puntualen
aurrean agertzen direnak eztabaidatu eta batera konpontzeko asanblada orokorrak
eta egitura horizontalen sorrera bultzatzea.
Minimo hauek lortzea ezinbestekoa da
hezkuntza alternatibo bat aurrera eramateko, eta beraz, minimo hauen onartzea
ikasle eta irakasleen beste hezkuntza eredu baten alde hartutako konpromesuaren
erakusle izango da.
Horrenbestez,
minimo hauek ikastetxeetatik kalera atera, eta beste hezkuntza eredu baten
aldeko aldarriarekin batera ozen entzun daitezen martxoak 23an ikasleok zita
berezia dugu.
Martxoak 23an Gasteizko DBH edota
Batxilergoko ikasle oro 11:00etatik aurrera egingo den lanuztearekin bat egin
eta ordubatetan Andra Mari zuriaren plazatik aterako den manifestaziora joatera
gonbidatzen dugu. Asko dugu irabazteko! Hor dugu martxoak 29ko greba orokorra
ere, baina gure lehenengo pausua, datorren ostiralekoa, gizarteari hezkuntzan
iraultza nahi dugula erakusteko balio dezala!
Gora ikasleria!
No hay comentarios:
Publicar un comentario